czwartek, 7 maja 2020

Osuszanie zalanej piwnicy - osuszanie podposadzkowe

Witam wszystkich

Przedstawiam krótką relacje z prac jakie wykonałem w celu znalezienia i osuszenia piwnicy w budynku jednorodzinnym.

Przyczyną zalania pomieszczeń piwnicy była nieszczelności na trójniku rur PEX

Nieszczelny trójnik instalacji ciepłej wody użytkowej

Precyzyjnie i w punkt.

Po więcej informacji na temat lokalizacji wycieków wody z instalacji CWU zapraszam na moją stronę https://wyciek.pl/wyciek-z-instalacji-wody-cieplej/

Wyciek znalazłem metodą detekcji gazu znacznika. Więcej informacji na temat tej metody - https://wyciek.pl/portfolio-item/gaz-znacznikowy/


Najtrudniejsze było już za mną. Znalazłem przyczynę zalania piwnicy.

Przygotowałem kosztorys do ubezpieczyciela, został od zaakceptowany przez Towarzystwo ubezpieczeniowe. Zajęło to całe 3 dni - czyli szybko poszło.


Z okazji zalania przestrzeni izolacji podposadzkowej zdecydowałem się na użycie pompy osuszania podposadzkowego Qube firmy Trotec.

Dodatkowo pracował osuszacz kondensacyjny oraz jeden wentylatora strumieniowy

Czas osuszania 5 dób- wyschło na wiór

Na pierwszym planie Qube. Wentylatora suszyć kanał komina 

Bohater całej akcji - pompa osuszania podposadzkowego Qube

W posadzce zrobione zostały 4 otwory wentylacyjne

Woda wlała się do piwnicy przez szachty i kanały kominowe. Wszystko to trzeba było osuszyć.

Mokre powietrze wyciągnięte spod posadzki odprowadzane jest poza budynek. Jest to jedyna prawidłowa technika montażu osuszania z Qubem w roli głównej. 

Widoczne jest rozmieszczenie otworów wentylacyjnych w posadzce.

Było co suszyć,  szybko poradziłem sobie z tematem wilgoci








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz